خانه > پایگاه دانش > کتاب به پا خاستن برای انسانیت
کتاب به پا خاستن برای انسانیت

کتاب به پا خاستن برای انسانیت

وقتی حضور خود را دریافتم، دیدم تمام جاده‌ها از من آغاز می‌شود. (شفیعی کدکنی)

جان ایزو در این کتاب کلید دسترسی به کارراهه حرفه ای عالی، محل کار عالی، روابط انسانی بهتر و یک دنیای بهتر را به خوانندگان تقدیم می کند. کتاب بپاخاستن قویا توصیه دارد که اگر همه ما برای ایجاد تغییر، بجای آنکه نگاهمان به دیگران باشد، نگاهمان به خودمان باشد، تقریبا هر مشکل و مسئله ای، از مشکلات شخصی و چالش های کاری گرفته تا موضوعات اجتماعی، قابل حل هستند. با نگریستن به خودمان به عنوان عامل تغییر، ما احساس شادی بیشتر، استرس کمتر و قدرت بیشتر خواهیم داشت.

جان ایزو در این کتاب هفت اصل متقاعدکننده ارائه می کند، که هر شخصی را توانمند می کند، در هر مکان و زمانی بتواند به طور موثری تغییرات مثبت ایجاد کند. این کتاب همچنین پر از داستان هایی است که به شما الهام می بخشد. مانند: داستان یک فروشنده میان سال ایتالیایی که با مافیا مقابله کرد، داستان دو نوجوان کلاس دوازدهمی که یک جنبش ضد زورگویی/قلدری براه انداختند، و داستان مدیر اجرایی یک شرکت که یک واحد ورشکسته را به یک بخش سودده تبدیل کرد و داستان های جذاب الهام بخش دیگر. همه ما این قدرت را داریم تا دنیا را تغییر بدهیم- جان ایزو نشان می دهد که چگونه این اتفاق می تواند رخ بدهد.

مقدمۀ مترجمان

اگر از ما بپرسند بزرگ‌ترین معضل جامعۀ کنونی ما چیست، بی‌درنگ پاسخ می‌دهیم: «مسئولیت‌گریزی»، و اگر نسخه‌ای برای درمان آن طلب کنند می‌گوییم: «مسئولیت‌پذیری» تک تک افراد جامعه در موقعیت‌ فردی خود؛ به این معنا که اگر هر کسی در هر جا، چه خانه، چه محل کار و چه اجتماع، با ظلم، اجحاف، سوءرفتار، قانون‌شکنی و سوءاستفاده از یک انسان و یا امکانات جامعه روبه‌رو شد، لازم است برای دفع شر پیش‌قدم شود و اخلاقی و مسئولیت‌پذیرانه بپاخیزد و دست به اقدام بزند. البته شرط لازم چنین اقدامی رفتار مسئولیت‌پذیرانه و اقدام مستقیم خود فرد است.

اگر همۀ افراد جامعه از کودک تا بزرگسال، یاد بگیرند، به‌جای آنکه منتظر اقدام دیگران باشند، در حد توان خود، در برابر هر نوع رفتار خارج از انصاف و قانون پیش‌قدم شوند و بپاخیزند، آن‌گاه شرایط زندگی فردی و اجتماعی همۀ جهانیان بسیار بهتر از این خواهد شد.

دکتر علی صاحبی، دارای مدرک دکترای روان شناسی بالینی و کوچ بین المللی است. ایشان مربی ارشد موسسه بین المللی ویلیام گلسر (موسسه آموزش تئوری انتخاب، واقعیت درمانی و مدیریت راهبرانه) و بنیانگذار شعبه موسسه ویلیام گلسر در ایران است. دکتر صاحبی ۵۳ کتاب ترجمه و تالیف نموده که از جمله آنان تمامی آثار دکتر ویلیام گلسر در حوزه تئوری انتخاب است. امیر محمد پهلونژاد دارای مدرک کارشناسی ارشد مشاوره و کوچ بین المللی است. ایشان عضو هیئت علمی موسسه بین‌المللی ویلیام گلسر است. آقای پهلونژاد در طی دو دهه گذشته به بنگاه های اقتصادی بنام ایرانی و بین المللی در حوزه مدیریت منابع انسانی و توسعه مدیران خدمات مشاوره و کوچینگ ارائه داده و کارگاه های بسیاری را در حوزه راه‌بری برای آنها اجرا کرده است.

دربارۀ مترجمان

امیر پهلونژاد

امیر پهلونژاد دارای مدرک کارشناسی ارشد مشاوره و کوچ بین‌المللی و کاندیدای دکترای تخصصی مشاوره و راهنمایی است. ایشان عضو هیئت علمی موسسه بین‌المللی ویلیام گلسر است. آقای پهلونژاد در طی دو دهه گذشته به بنگاه‌های اقتصادی به نام ایرانی و بین‌المللی در حوزه مدیریت منابع انسانی و توسعه مدیران خدمات مشاوره و کوچینگ ارائه داده و کارگاه‌های بسیاری را در حوزه راه‌بری برای آن‌ها اجرا کرده است.

دکتر علی صاحبی

دکتر علی صاحبی، دارای مدرک دکترای روان‌شناسی بالینی و کوچ بین‌المللی است. ایشان مربی ارشد موسسه بین‌المللی ویلیام گلسر (موسسه آموزش تئوری انتخاب، واقعیت درمانی و مدیریت راهبرانه) و بنیانگذار شعبه موسسه ویلیام گلسر در ایران است. دکتر صاحبی 53 کتاب ترجمه و تالیف نموده که از جمله آنان تمامی آثار دکتر ویلیام گلسر درحوزه تئوری انتخاب است.

2 پاسخ به “کتاب به پا خاستن برای انسانیت”

  1. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر خدمت شما مث همیشه دورهاتون عالی بوده و رضایت کامل را دارم .

    • کارشناس تولید محتوا گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر تشکر از لطف شما . همیشه در تلاشیم تا رضایت شما را داشته باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *