خانه > پایگاه دانش > کتاب 101 درس برای زندگی جاودانه
کتاب 101 درس برای زندگی جاودانه

کتاب 101 درس برای زندگی جاودانه

«زندگی برایم مانند یک شمع کوتاه نیست، بلکه برایم مانند مشعلی باشکوه است که باید تا لحظه‌ای که آن را به نسل بعدی تحویل می‌دهم، نگهش دارم و می‌خواهم تا جاییکه امکان دارد درخشان و خیره‌کننده بسوزد.»

«جورج برنارد شاو»

وقتی بمیری چه کسی برایت گریه می‌کند؟ زندگی چیزی است که همۀ ما فقط یک‌بار فرصت می‌کنیم روی محور زمانی که گزینۀ برگشت به عقب ندارد، تجربه‌اش کنیم. هرچه زندگی کامل‌تر و همه‌جانبه‌تر باشد، از کیفیت بالاتری برخوردار است. رسیدن به این سطح از زندگی، نیازمند یادگیری مستمر و به‌کارگیری آموزه‌ها و اصول آموخته شده در بالا و‌ پایین‌های زندگی است.

آموزه‌های این کتاب به ما کمک می‌کند تا اولویت‌هایمان را پیدا کنیم و به آن‌ها اهمیت بدهیم؛ در جاده‌ای که کم‌تر پیموده‌ایم، حرکت کنیم تا به انسانی که می‌توانیم و دوست داریم تبدیل شویم؛ برای دریافت مواهب بیش‌تر از زندگی، از خودمان مایۀ بیش‌تری بگذاریم؛ برای بهبود وضعیت ذهنی، هیجانی، جسمی و معنوی خود به‌پاخیزیم؛ افکار منفی خود را مدیریت و آرامش درونی را آگاهانه تجربه کنیم؛ اثرِ به‌کارگیری فضیلت‌های بخشش، نوعدوستی، قدردانی و مهربانی را در زندگی ببینیم؛ هر روزِ زندگیمان را به‌عنوان آخرین روز درنظر بگیریم و نهایت بهره را‌ از آن ببریم و بسیاری دیگر آموزه‌های جذاب و کاربردی.

در نهایت با به‌کارگیری متعهدانه این اصول و آموزه‌ها در زندگی، میراثی خلق می‌کنیم که علاوه بر شکوفایی و نیک‌زیستی خود، می‌تواند الهام‌بخش و الگوی دیگران در زندگی باشد.

ترجمه و نشر این کتاب در راستای کمک به نوع بشر برای قدم‌برداشتن در مسیر شادمانی، نیک‌زیستی و شکوفایی است. با این امید که کتاب 101 درس برای زندگی جاودان به انسان‌های بیش‌تری کمک کند تا زندگی غنی، عمیق، معنادار، لذت‌بخش و ماناتری را تجربه کند.

کتاب وقتی بمیری چه کسی برایت گریه می کند

درباره نویسنده

رابین شارما (۱۹۶۴)، نویسنده و سخنران کانادایی، بیش‌تر به‌خاطر کتاب راهبی که فراری خود را فروخت مشهور است. او از پدر و مادری هندی در کشور هندوستان به‌دنیا آمد و زمانی که یک‌سالش بود، همراه والدینش به کشور کانادا مهاجرت کرد. مادرش معلم و پدرش پزشک بود. رابین شارما تا ۲۵ سالگی به‌عنوان وکیل دادرسی مشغول کار بود، تا این‌که اولین کتاب(1) خود را درباره‌ی مدیریت استرس و معنویت در سال ۱۹۹۴ منتشر کرد. رابین شارما یکی از متخصصان برجسته در زمینه راه‌بری و موفقیت شخصی در جهان است. کتاب‌های او، از جمله: راهبی که فراری خود را فروخت(2)، راهنمای بزرگی(3)، خرد راه‌بری(4)، وقتی بمیری چه کسی برایت گریه می‌کند‌(5) و کلوپ پنج صبحی‌ها(6) در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها در سراسر جهان قرار گرفته و در ۳۶ کشور منتشر شده است. کتاب‌های او به میلیون‌ها نفر کمک کرده است تا زندگی بهتری برای خود خلق کنند. کارهای او مورد استقبال مدیران عامل مشهور، ستاره‌های موسیقی و ورزش، کارآفرینان برتر و دولتمردان قرار گرفته است.

رابین شارما علاوه بر سخنرانی‌هایی که برای عموم و افراد حرفه‌ای انجام می‌دهد، به‌عنوان کوچ(7) نیز به‌تجار برتر و صاحبان کسب و کار که می‌خواهند در کار خود بهترین باشند کمک می‌کند. رابین شارما، مدیرعامل موسسه(8) بین المللی در حوزه‌ی آموزش و کوچینگ است تا به افراد و سازمان‌ها کمک کند در قلمرو فعالیت خود در کلاس جهانی قرار بگیرند. مشتریان او شامل: نایکی، بریتیش پترولیوم، جنرال الکتریک، ناسا، فدکس، آی‌بی‌ام و مایکروسافت هستند. سایت(9) اختصاصی او، از محبوب‌ترین منابع در اینترنت برای ایده‌های راه‌بری و موفقیت است.

درباره مترجم کتاب 101 درس برای زندگی جاودانه

دکتر امیرپهلونژاد

امیر پهلونژاد (۱۳۵۱) مشاور، کوچ زندگی، مترجم و مؤلف است. کتاب‌هایی که تاکنون از ایشان منتشر شده، شامل: به‌پاخاستن برای انسانیت، کوچینگ زندگی، کوچینگ کارکنان، زندگی متعادل (داشتن یا شدن)، کوچینگ سازمانی، کوچینگِ خود؛ شکوفایی رابطه با خود مبتنی بر تئوری انتخاب، کتاب 101 درس برای زندگی جاودانه، کوچینگ مثبت و هنر زندگی خردمندانه (نگاهی نو بر آموزه‌های حکیم باستان اپیکتِتوس) است. ایشان مأموریت خود را در زندگی این‌گونه تعریف می‌کند: «تعهد به رشد و توسعه‌ی شخصی مستمر و کمک به افراد و تیم‌ها برای ارتقای کیفیت زندگی و عملکردشان».

امیر پهلونژاد، کارگاه‌ها و گروه‌های متعددی در حوزه‌ی راه‌بری و کوچینگ برای عموم و سازمان‌ها طراحی و اجرا کرده است و به‌عنوان کوچ، مدرس و تسهیلگر، در پروژه‌های توسعه‌ی راه‌بران سازمانی، با مؤسسات معتبر آموزشی بین‌المللی همکاری دارد. آقای پهلونژاد، کاندیدای دکترای تخصصی مشاوره و راهنمایی است و چندین مدرک بین‌المللی در حوزه‌ی کوچینگ زندگی و سازمانی دارد؛ همچنین کنار تحصیلات آکادمیک، همواره مشغول ارتقای دانش و مهارت‌هایش نیز بوده است؛ در این راستا، مدرک تخصصی روان‌شناسی مثبت (زیرنظر دانشگاه پنسیلوانیا) دارد و مربی و عضو هیئت علمی مؤسسه‌ی بین‌المللی ویلیام گلسر (تئوری انتخاب، واقعیت‌درمانی و مدیریت راه‌برانه) است. امیر پهلونژاد به مطالعه و ترجمه، فلسفه، موسیقی، خطاطی، ورزش، کوهپیمایی و طبیعت‌گردی علاقه‌مند است و بیش از بیست سال است که کنار همه‌ی فعالیت‌های زندگی و حرفه‌ای خود، هنر رزمی و فلسفی آی‌کی‌دو را نیز آموزش می‌دهد.


[1]. Mega Living

[2]. The Monk Who Sold His Ferrari

[3].The Greatness Guide

[4].Leadership Wisdom

[5]. ?Who will cry when you die

[6]. The 5 AM Club

[7]. Coach

[8]. Sharma Leadership Inc

[9]. Robinsharma.com


انتشارات: نسل یاسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *