خانه > دوره ها > نیک زیستی بر اساس مدل پرما
raimana information

نیک زیستی بر اساس مدل پرما

اهداف و دست‌آوردها

هدف از این کارگاه جدید، آشنایی مخاطبین با «نیک‌زیستی» و اجزای تشکیل دهنده آن و یادگیری شیوه‌های افزایش نیک‌زیستی در زندگی خود است.

نظریه نیک‌زیستی مبتنی بر روان‌شناسی مثبت دارای 5 بلوک است که با این پنج بلوک ساختمان شادکامی و رضایت‌مندی از زندگی بنا می‌شود و باعث شکوفایی می‌شود. این ۵ بلوک شامل هیجان مثبت، مشغولیت مثبت و غرقگی،  روابط (مثبت)،  معنا، و دستاورد است. برای افزایش هر یک تمرین‌های خاصی وجود دارد که می‌توانیم آنها را به کار بگیریم.

هر کسی به گونۀ خاص خودش به سوی نیک‌زیستی و رضایت‌مندی می‌رود. یک زندگی خوب برای یک نفر ضرورتاً زندگی خوبی برای دیگری نخواهد بود. از این‌رو راه‌های گوناگون برای رسیدن به شکوفایی وجود دارد. از این‌رو روان‌شناسی مثبت توصیف کننده است و نه تجویزکننده. به عبارت دیگر ما به افراد نمی‌گوییم که چه چیزی را انتخاب کنند و چه چیزی را ارزشمند بدانند، چه چیزی را ارزش قلمداد کنند، بلکه یافته‌های پژوهشی که نشان دهنده ویژگی‌های مشارکت کننده به شکوفایی زندگی را ارائه می‌کنیم تا خودشان تصمیم آگاهانه بگیرند و انتخاب آگاهانه بکنند تا یک زندگی رضایت‌بخش که با علائق و ارزش‌هایشان مطابقت و همخوانی بیشتر دارد را زندگی کنند.

شرکت کنندگان در این کارگاه با اجزای تشکیل دهنده نیک‌زیستی آشنا شده و می‌آموزند که چگونه با استفاده از فنون معرفی شده به سمت نیک‌زیستی و شکوفایی حرکت کنند.

سرفصل‌های دوره

بخش اول: نظریه نیک‌زیستی PERMA     

  • اجزای پنج‌گانه نیک زیستی بر اساس  PERMA      (هیجان مثبت، مشغولیت مثبت و غرقگی،  روابط (مثبت)،  معنا، و دستاورد)

بخش دوم: ارزیابی نیک زیستی خود در وضعیت کنونی

  • پرما سنج
  • پرسشنامه PANAS

بخش سوم: شیوه‌های افزایش نیک‌زیستی در زندگی

  • افزایش نیک‌زیستی با به‌کارگیری توانمندی‌های اساسی
  • فعالیتِ پرورش هیجان مثبت      
  • فعالیتِ مشغولیتِ مثبت و غرقگی
  • فعالیتِ تقویت روابط مثبت
  • فعالیتِ تجربه کردن معنا در زندگی
  • فعالیتِ رسیدن به دستاورد          

بروشور دوره

 

مربیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جهت ثبت نام لطفا ارزش دوره را به شماره کارت 6219861036567104 به نام ناهید حیدری و امیر پهلونژاد واریز کرده و فیش آن را به شماره 09120993451 ارسال کنید.

    همچنین در صورت وجود هرگونه سوال می‌توانید با شماره 09120993451 و یا از طریق فرم زیر با ما تماس بگیرید.







    بازگشت

    قوانین ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی آفلاین:

    کاربرگرامی سلام، وقت بخیر

    از این‌که می‌توانیم در مسیر یادگیری و توسعه خود، همراه شما باشیم، خوشحالیم. لطفا پیش از نهایی کردن پرداخت و ثبت‌نام خود، موارد زیر را به دقت مطالعه و تایید نمایید.

    1. زمان استفاده از دوره‌ای که ثبت‌نام کرده‌اید محدود است و با توجه به میزان محتوا و تکالیف هر دوره، زمان دسترسی به شما اعلام می‌گردد. لازم به توضیح است حداقل زمان دسترسی به هر دوره 2ماه تقویمی است.

    2. پس از تکمیل فرآیند ثبت‌نام و دریافت ایمیل دسترسی به دوره، امکان انصراف و برگشت هزینه به هیچ عنوان وجود ندارد. در صورتی که دوره را به اشتباه انتخاب کرده باشید و هنوز آن را آغاز نکرده باشید (قبل از دریافت ایمیل لینک ورود)، می‌توانید با هماهنگی پشتیبانی، دوره خود را فقط به دوره‌ی دیگری تغییر بدهید.

    3. مالکیت معنوی و مادی محتوای دوره‌ها، شامل فایل‌های متنی، تصویری، صوتی و یا فیلم که از طریق برنامه آموزشی به آن دسترسی خواهید داشت، متعلق به موسسه رای‌مانا است.

    4. اطلاعات کاربری که از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌شود، فقط برای استفاده‌ی شما در اختیارتان قرار می‌گیرد، پس لطفا این اطلاعات را در اختیار دیگران قرار ندهید.

    ادامه