خانه > دوره ها > شناسایی و بکارگیری توانمندی‌های اساسی در زندگی
raimana information

شناسایی و بکارگیری توانمندی‌های اساسی در زندگی

اهداف و دست‌آوردها

روانشناسی مثبت یک اصطلاح علمی و کلی برای مطالعه چیزها و پدیده‌هایی است که باعث می‌شود زندگی، ارزش زندگی کردن داشته باشد. روانشناسی مثبت دو نظریه معرفی کرده است، یک نظریه شخصیت و یک نظریه نیک‌زیستی و شادمانی. در روانشناسی مثبت مفاهیم اساسی و کاربردی مانند نیک‌زیستی، شادمانی، ظرفیت، معنا، اشتیاق، و همچنین توانمندی‌های منشی (کاراکتر) مانند مهربانی، شوخ‌طبعی، کار‌تیمی، ‌قدردانی، دلیری و بسیاری مفاهیم اساسی دیگر با نگاهی کاملا کاربردی مطالعه و بررسی می‌شوند. روانشناسی مثبت حوزه‌ها و نهادهایی مانند خانواده، کار، ‌مدرسه و جامعه سالم را در بر می‌گیرد. هدف نهایی روانشناسی مثبت، شکوفایی خود و کمک به شکوفایی دیگران است. هدف از این کارگاه جدید، آشنایی مخاطبین با یک نظریه جدید شخصیت است که توسط کریس پترسون و مارتین سلیگمن در روانشناسی مثبت ارائه شده است. این نظریه شخصیت شامل یک طبقه‌بندی است که ۶ فضیلت بنیادی و ۲۴ توانمندی منشی (کاراکتر) را در بر می‌گیرد. شرکت‌کنندگان در این دوره با نگاهی جدید، با فضیلت‌ها و توانمندی‌های منشی آشنا می‌شوند. چرایی و اهمیت بکارگیری توانمندی‌ها را درک می‌کنند. با استفاده از ابزار معرفی شده،‌ توانمندی‌های اساسی خود را شناسایی می‌کنند، و در نهایت با استفاده از فنون کاربردی ارائه شده، شیوه بکارگیری توانمندی‌های اساسی خود را در قلمروهای متفاوت زندگی می‌آموزند.

سرفصل‌های دوره

بخش اول: آشنایی با نظریه شخصیت توانمندی‌ها
  • تعریف و بررسی تفاوت توانمندی، فضیلت، مهارت، ظرفیت، ‌استعداد
  • آشنایی با ۶ فضیلت‌ بنیادی
  • آشنایی با ۲۴ توانمندی‌منشی
بخش دوم: شناسایی توانمندی‌های اساسی خود
  • از طریق پرسشنامه‌ها
  • از طریق بررسی کیفی
بخش سوم: فنون بکارگیری توانمندی‌ها در زندگی
  • قدردانی
  • مهربانی
  • بخشش
  • تقویت و بهبود رابطه با عزیزان (گفتگوی توانمندی، ماتریس توانمندی)
  • مدیریت چالش‌ها با استفاده از توانمندی‌های اساسی
  • استفاده از توانمندی‌های اساسی برای تقویت نقاط ضعف
  • استفاده متعادل از توانمندی‌ها
  • بهبود حیطه‌های زندگی

بروشور دوره

 

مربیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جهت ثبت نام لطفا ارزش دوره را به شماره کارت 6219861036567104 به نام ناهید حیدری و امیر پهلونژاد واریز کرده و فیش آن را به شماره 09120993451 ارسال کنید.

    همچنین در صورت وجود هرگونه سوال می‌توانید با شماره 09120993451 و یا از طریق فرم زیر با ما تماس بگیرید.







    بازگشت

    قوانین ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی آفلاین:

    کاربرگرامی سلام، وقت بخیر

    از این‌که می‌توانیم در مسیر یادگیری و توسعه خود، همراه شما باشیم، خوشحالیم. لطفا پیش از نهایی کردن پرداخت و ثبت‌نام خود، موارد زیر را به دقت مطالعه و تایید نمایید.

    1. زمان استفاده از دوره‌ای که ثبت‌نام کرده‌اید محدود است و با توجه به میزان محتوا و تکالیف هر دوره، زمان دسترسی به شما اعلام می‌گردد. لازم به توضیح است حداقل زمان دسترسی به هر دوره 2ماه تقویمی است.

    2. پس از تکمیل فرآیند ثبت‌نام و دریافت ایمیل دسترسی به دوره، امکان انصراف و برگشت هزینه به هیچ عنوان وجود ندارد. در صورتی که دوره را به اشتباه انتخاب کرده باشید و هنوز آن را آغاز نکرده باشید (قبل از دریافت ایمیل لینک ورود)، می‌توانید با هماهنگی پشتیبانی، دوره خود را فقط به دوره‌ی دیگری تغییر بدهید.

    3. مالکیت معنوی و مادی محتوای دوره‌ها، شامل فایل‌های متنی، تصویری، صوتی و یا فیلم که از طریق برنامه آموزشی به آن دسترسی خواهید داشت، متعلق به موسسه رای‌مانا است.

    4. اطلاعات کاربری که از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌شود، فقط برای استفاده‌ی شما در اختیارتان قرار می‌گیرد، پس لطفا این اطلاعات را در اختیار دیگران قرار ندهید.

    ادامه